Menu
جستجو
Close this search box.

پلکسی گلاس شفاف چیست و چه ویژگی های دارد؟

پلکسی گلاس شفاف چیست و چه ویژگی های دارد؟

شاید زمانی که در مورد انواع پلاستیک صحبت می‌کنیم، ذهنیت عموم مردم به سمت پلاستیک‌هایی همانند نایلون و یا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برود. ولی جالب است بدانید پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است پلاستیک‌های با قدرت مقاومتی بالا و درجه شفافیت مختلف روانه بازار شوند که کاربرد آن‌ها بسیار متفاوت است. برای مثال آیا می‌دانید ورق پلکسی گلاس شفاف چیست و در چه زمینه‌های از آن استفاده می‌شود؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های این نوع ورق پلکسی آشنا کنیم.

ورق پلکسی گلاس شفاف چیست؟

به طور کلی ورق پلکسی گلاس یک نوع ترموپلاستیک است که تنوع بسیار زیادی از نظر رنگ و درجه شفافیت دارد. این ورق‌ها به صورت کاملاً تخت تهیه شده و اگر شما آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که حالت نسبتاً خشکی دارند. بنابراین به دلیل اینکه انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار پایین است امکان خم کردن پلکسی گلاس وجود ندارد.

این نوع ورق پلکسی بسیار سفت با بیشترین درجه شفافیت ساخته شده است که می‌تواند نزدیک به ۹۰ درصد نور خورشید را از خود عبور دهد. جالب است بدانید که برخلاف شفاف بودن نسبت به نور، این ورق‌ها اشعه‌های فرابنفش را از خود عبور نمی‌دهند. بنابراین همین موضوع به افزایش ماندگاری آن‌ها کمک خواهد کرد. معمولاً از پلکسی گلاس شفاف برای ساختن ماکت‌ها، برخی از لوازم خانگی و حتی در جواهرسازی استفاده می‌شود.

بررسی ویژگی‌های پلکسی گلاس شفاف

ورق‌های پلکسی گلاس سفت و سخت هستند و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را با دست خم کرد. بنابراین در صورتی که ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستگی دارند. این نشان می‌دهد که اگر ورق پلکسی گلاس شفاف به زمین بیفتد و یا یک شی به آن‌ برخورد کند، به راحتی نمی‌شکند.

در صورتی که می‌خواهید از ورق‌های پلکسی گلاس برای طراحی ساختمان و یا گلخانه استفاده کنید باید به سراغ پلکسی گلاس شفاف بروید. در این صورت ۹۰ درصد نور خورشید از این ورق‌های پلکسی گلاس عبور خواهد کرد.

مقاومت بسیار بالای انواع ورق‌های پلکسی گلاس شفاف در برابر شرایط آب و هوای مختلف باعث شده است که دامنه کارایی این قبیل ورق‌ها افزایش پیدا کند.

کار کردن با این نوع ورق پلکسی بسیار راحت است. به روش دستی، با اره‌های دیسکی و یا جتی به کمک لیزر می‌توان آن‌ها را برش داد و به ابعاد مختلف تقسیم کرد. البته بهترین روش برش دادن ورق‌های پلکسی گلاس شفاف، رفتن به سراغ لیزر است چون نه تنها دقت برش بالا می‌رود بلکه خطر ایجاد ترک در داخل ورق وجود نخواهد داشت.

پلکسی گلاس شفاف نسبت به حرارت، صدا و همچنین نسبت به اشعه‌های فرابنفش خورشید مقاوم است.

نکات مهم برای خرید ورق‌های پلکسی گلاس شفاف

قطعاً زمانی که برای خرید ورق‌های پلکسی گلاس اقدام می‌کنید تنوع زیادی از این ورق‌ها را مشاهده خواهید کرد. بعضی از آن‌ها مات و بعضی دیگر آینه مانند و یا شفاف هستند. از طرف دیگر رنگ آن‌ها نیز متفاوت است. شاید شما به ورق‌های پلکسی گلاس شفاف نیاز داشته باشید. اما قبل از خرید حتماً به چند نکته توجه کنید:

کاربرد این نوع ورق پلکسی چیست؟ آیا شما می‌خواهید از این ورق برای محیطی استفاده کنید که نیاز است بیشترین میزان نور خورشید از ورق عبور کند؟ در این صورت به ورق پلکسی گلاس شفاف نیاز خواهید داشت.

مشخص کنید که به چه ابعادی از ورق پلکسی گلاس شفاف نیاز دارید تا بدون اینکه هزینه مازاد پرداخت کرده باشید، بتوانید با قیمت مناسب این نوع ورق پلکسی را خریداری نمایید.

حتماً برای تهیه این نوع ورق پلکسی از چند فروشگاه قیمت بگیرید. ممکن است برخی از فروشگاه‌ها قیمت بسیار بالایی را به شما پیشنهاد کنند ولی در عین حال یک برند ضعیف را در اختیار شما قرار دهند. پس حتماً در زمان خرید به سراغ برند تولیدکننده و قیمت محصول بروید.

سخن پایانی

آپادانا لایت یکی از برترین تولیدکنندگان ورق های پلکسی با کیفیت و جذاب در بازار است. این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، ورق های پلکسی با ضخامت های مختلف و ویژگی های متنوع تولید می‌کند.

تمامی محصولات آپادانا لایت تضمین کیفیت دارند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند. این ورق ها علاوه بر اهداف زیبایی‌شناسانه، دارای انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف محیطی هستند که آنها را انتخاب ایده آلی برای استفاده در صنایع مختلف می‌کند. پس از انتخاب و استفاده از ورق های پلکسی تولیدی توسط آپادانا لایت، مطمئناً به خریداران شان اعتماد خواهد داشت و تضمین می‌شود که نیازهای آنها در برابر پویایی‌های بازار تأمین شده و خود را از لحاظ کیفیت و عملکرد در دست دارند.

در صورتی که به سایت آپادانا لایت مراجعه کنید تنوع زیادی در بین انواع ورق‌های پلکسی گلاس مشاهده خواهید کرد. در صورتی که به دنبال خرید ورق پلکسی گلاس شفاف هستید، در ابتدا توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند و سپس ابعاد ورق‌های مورد نیاز خود را گزارش نمایید تا برش لازم انجام گرفته و در زمانی که مشخص می‌کنید، ورق‌ها ارسال شوند.

پلکسی گلاس شفاف
پلکسی گلاس شفاف چیست و چه ویژگی های دارد؟
فهرست مطالب
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *