Menu
جستجو
Close this search box.

مهم ترین نکات در انتخاب ابعاد تابلو برای مغازه

مهم ترین نکات در انتخاب ابعاد تابلو برای مغازه

انتخاب تابلو فروشگاه بسیار مهم است. زیرا توجه مردم را به خود جلب می کند و افراد به محض دیدن تابلوی مغازه می توانند کار مغازه را درک کنند. برخی از انواع تابلوهای مغازه بسیار گویا هستند و با دیدن آن ها به خوبی می توان به معنای آن ها پی برد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در انتخاب تابلو مغازه می پردازیم

در انتخاب تابلو مغازه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب تابلو مغازه یکی از مهمترین جنبه های یک کسب و کار است. زیرا می تواند مشتریان را جذب و دفع کند. تابلو مغازه نشان دهنده کار و تجارت شماست، بنابراین باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

نوع تخته

تابلوهای تولید شده برای فروشگاه ها در انواع سبک ها و مواد موجود هستند. روی تخته های نسل قدیم از تخته هایی با بنر و قاب آهنی استفاده می شد اما در تخته های نسل جدید تابلوهایی به نام تخته چلنیوم توکو را می بینیم که از فلز آلومینیوم ساخته شده اند. این پانل دارای تنوع های زیادی است که منشاء تولید آن از اسپانیا است، اما در مدت کوتاهی توانسته است به سرعت جایگاه خود را در صنعت تولید پانل تثبیت کند. امروزه می بینیم که تقریبا اکثر مغازه ها از این تابلوها برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند. همچنین یکی از انواع تابلو مغازه تابلوی مغازه چوبی است.

طراحی تابلو

طراحی تابلو در جذب مشتری بسیار مهم است. همانطور که می دانید هر طرحی معنایی دارد. این مفهوم باید به گونه ای روی تابلو نوشته شود که مشتری بتواند پیام را در یک نگاه ببیند. کسب‌وکارهایی که از طرح‌های نامناسب روی تابلوهای خود استفاده می‌کنند، به جای علاقه، رد ایجاد می‌کنند و هیچ نتیجه مثبتی در جذب مشتری نخواهند داشت.

ابعاد تخته

ابعاد تابلو در انتخاب تابلو مغازه باید متناسب با محل نصب و نوع کسب و کار باشد. اگر کسب و کار شما کوچک است، نمی توانید از تابلوهای بزرگ استفاده کنید زیرا عدم تطابق بین این دو مورد می تواند بر سلیقه مشتری تاثیر زیادی بگذارد. متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده از تخته های بزرگ می تواند برای جلب توجه مشتریان در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و چیزی که می تواند توجه و رضایت مشتریان را جلب کند طراحی تابلو و بیان آن است. علاوه بر این، تابلوهایی که با دقت انتخاب می شوند و اهمیت زیادی به زیبایی می دهند، می توانند توجه مشتری را افزایش دهند.

نورپردازی

نورپردازی تابلو مغازه یکی از نکات مهم در انتخاب تابلو مغازه می باشد. نور می تواند زیبایی یک نقاشی را صدها بار افزایش دهد. این نوع پنل ها در شب ظاهری بسیار چشم نواز خواهند داشت و می توانند به سرعت جلب توجه کنند. نورپردازی بر روی برد نسل جدید به نام چلنیوم بسیار حائز اهمیت است زیرا در این نوع تابلوها از چراغ های led و smd استفاده می شود که علاوه بر زیبایی باعث کاهش مصرف برق نیز می شود.

عنوان مناسب

تطبیق عناوین می تواند بخشی از طراحی تابلو باشد. عنوان مناسب روی تابلوی مغازه باید مناسب کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در خدمات فنی مشغول است، نمی توانید از عنوان نامرتبط استفاده کنید. زیرا فلسفه استفاده از تابلو مغازه این است که کسب و کار خود را به درستی معرفی کنید تا مشتریان با مشاهده آن متوجه نوع کسب و کار شما شوند.

چگونه یک تخته بسازیم

نحوه ساخت تابلو مغازه تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. اگر قصد استفاده از نسل جدید بردها را دارید باید بگوییم که برای تولید آنها از دو روش دستی و لیزری استفاده می شود. از آنجایی که دستگاه های لیزر از اروپا به ایران وارد می شوند، در طراحی برد از فونت فارسی پشتیبانی نمی کنند و ممکن است در حین کار باعث ایجاد مشکلاتی مانند ایجاد خط و خش روی برد شوند. اما در تولید دستی این مشکل وجود ندارد و تولید تابلو مغازه توسط افراد ماهر این صنعت انجام خواهد شد. تولید این پنل ها نسبت به روش لیزری زمان بیشتری می برد اما کیفیت کار قابل قبول است.

تماشای آب و هوا

در تولید و انتخاب تابلوهای مغازه باید به نوع آب و هوای محل زندگی و کسب و کار خود نیز توجه کنید. از آنجایی که پنل ها انواع و اقسام مختلفی دارند، باید نوع آن را متناسب با شرایط آب و هوایی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، استفاده از پانل های چوبی ممکن است در شهری با رطوبت بالا نتیجه خوبی نداشته باشد.

محل نصب

هنگام نصب برد باید محل دقیق را در نظر بگیرید. قرار دادن تابلو در ارتفاع زیاد یا خیلی کم می تواند در روند شناسایی شما و توجه افراد به تابلوی مغازه اختلال ایجاد کند. مناسب ترین مکان برای قرار دادن تابلو روی درب مغازه است. البته این نکته نیز وجود دارد که محل نصب بردها می تواند بر هزینه نصب تاثیر بگذارد. هرچه ارتفاع نصب بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر است.

سخن نهایی

استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی در داخل و خارج از فروشگاه راه بسیار خوبی برای افزایش دید و ترغیب مشتریان بیشتری برای ورود به فروشگاه است. در اینجا اهمیت در نظر گرفتن ابعاد تابلو مغازه و طراحی حرفه ای آن را بررسی می کنیم. تابلوهایی با ابعاد مناسب و طراحی حرفه ای علاوه بر رونق کسب و کار، شهر را نیز زیبا می کنند.

 

مهم ترین نکات در انتخاب ابعاد تابلو برای مغازه
فهرست مطالب
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *