Menu
جستجو
Close this search box.

تابلو نئون چیست و چگونه تولید می شود؟

تابلو نئون چیست و چگونه تولید می شود؟

تابلو نئون چیست؟ اگر تابلو‌های تبلیغاتی در سردر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را مشاهده کنید، متوجه تفاوت آشکار بین طراحی این تابلو‌ها خواهید شد. تابلو نئون یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع تابلو‌های تبلیغاتی است که به دلیل تنوع در رنگ، طرح و شکل ظاهری، با استقبال زیادی از جانب کارفرمایان مواجه شده و حتی توجه مردم در داخل خیابان را به خود جلب می‌کند. اگر به فکر ساخت تابلو نئون برای فروشگاه یا دفتر کار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت مطالعه کنید. در این مقاله با انواع تابلو نئون پلکسی و نحوه ساخت آن‌ها آشنا خواهید شد.

معرفی انواع تابلو نئون و نحوه طراحی آن‌ها

انواع تابلو نئون کدام است و بهترین آن چیست؟ اولین کاری که باید برای ثبت سفارش تابلو نئون انجام دهید این است که با انواع این قبیل تابلو‌ها از نظر جنس، مواد به کار رفته در تابلو و همچنین سبک طراحی آشنا شوید. این موضوع بر روی کیفیت تبلیغات شما تاثیر می‌گذارد چون میزان درخشندگی تابلو‌های نئون متفاوت است. براساس آنچه که گفته شد، به طور کلی دو نوع تابلو نئون وجود دارد که در ادامه به معرفی و نحوه ساخت آن‌ها می‌پردازیم:

 تابلو نئون پلاستیکی چیست؟

این نوع تابلو با استفاده از پلاستیک‌های شفاف ساخته می‌شوند که شبیه به شیشه به نظر می‌رسند. لبه بالایی و روی تابلو از جنس پلاستیک طراحی می‌گردد و به راحتی با لیزر می‌توان بر روی آن حکاکی کرد. بنابراین کار کردن با این تابلو راحت است. از طرف دیگر به دلیل اینکه مقاومت پلاستیک نسبت به شیشه بالاتر است، در نتیجه طول عمر مفید تابلو نئون از نوع پلاستیک، بیشتر خواهد بود.

مراحل ساخت تابلو نئون پلاستیکی چیست؟

  • در اولین قدم باید محل نصب تابلو مشخص شود چون باید اندازه دقیق تابلو را داشته باشید.
  • پس از آن باید با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، حروف برجسته برای متن تبلیغاتی شما بر روی تابلو حک شود.
  • اکنون موقع استفاده از دستگاه لیزر برای برش دادن حروف است.
  • پس از اتمام برش، باید لبه و روی حروف با استفاده از پلاستیک پوشش داده شود.
  • در نهایت لامپ‌های ال ‌ای دی در داخل تابلو کار گذاشته خواهد شد. بنابراین در شب با روشن کردن لامپ‌ها، زیبایی تابلو نئون با طراحی پلاستیکی را مشاهده خواهید کرد.
  • برای زیر ساخت تابلو می‌توان از فلز و چوب استفاده کرد.

تابلو نئون شیشه‌ای

اما تابلو نئون شیشه ای چیست؟ قطعا طراحی و ساخت تابلو نئون شیشه‌ای به ظرأفت عمل بیشتری نیاز دارد و زمان بیشتری را  طلب خواهد کرد. اساس ساخت تابلو نئون شیشه‌ای، گاز‌هایی است که با انتشار جریان الکتریکی باعث روشن شدن تابلو خواهند شد. برای ساخت تابلو نئون شیشه‌ای مراحل زیر انجام می‌شود:

  • در اولین قدم باید شیشه‌های نوساز تهیه شده و سپس با دستگاه نئون تحت حرارت و فشار مشخص، فرم داده شوند.
  • در مرحله بعد باید الکترو‌ها در داخل این شیشه‌ها نصب شوند.
  • پس از نصب الکترود‌ها، باید در دو طرف شیشه‌ نئون، دستگاهی برای ایجاد خلا نصب شود. در واقع این دستگاه تمامی گازی که در داخل شیشه وجود دارد را خالی می‌کند تا فضا برای ورود گاز نئون فراهم گردد.
  • در نهایت دستگاه نئون ساز، گاز نئون را وارد شیشه‌ها می‌کند. بنابراین زمانی که شما تابلو نئون را به جریان برق وصل می‌کنید، جریان الکتریکی از گاز نئون عبور کرده و روشنایی آن را مشاهده خواهید کرد.

هزینه تابلو نئون چقدر می‌شود؟

حالا که میدانیم تابلو نئون چیست لازم است بدانیم قیمت تابلو نئون چگونه محاسبه میشود. مهمترین عاملی که بر روی قیمت تابلو نئون تأثیر می‌گذارند، نوع تابلویی است که شما انتخاب کرده‌اید. مسلماً اگر به سراغ تابلو نئون شیشه‌ای بروید، به دلیل اینکه پروسه ساخت این قبیل تابلو‌ها طولانی‌تر است و از طرف دیگر به گاز‌های نئون نیاز می‌شود، هزینه کار بیشتر خواهد شد. همچنین هر اندازه تابلو بیشتر گردد، میزان هزینه کار افزایش خواهد یافت چرا که هزینه دستمزد تابلوکار و متریال مورد استفاده بیشتر می‌شود. بنابراین در زمان ساخت تابلو نئون، حتماً از تابلوکار بخواهید که براساس درخواست شما برآوردی از هزینه‌ها داشته باشد.

سخن پایانی

در صورتی که می‌خواهید یک تابلوی تبلیغاتی بسیار شیک در سردر مغازه، فروشگاه و یا شرکت کاری خود داشته باشید، می‌توانید با گروه آپادانا لایت در ارتباط باشید. ما برای انتخاب انواع طرح‌های تابلو تبلیغاتی، کامل‌ترین کاتالوگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. حتی در صورتی که متن تبلیغاتی مناسبی ندارید می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

تابلو نئون پلکسی چیست
تابلو نئون چیست و چگونه تولید می شود؟
فهرست مطالب
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *