Menu
جستجو
Close this search box.

معرفی کامل تابلو بک لایت + راهنمای جامع

تابلو بک لایت
معرفی کامل تابلو بک لایت + راهنمای جامع
فهرست مطالب

تابلو بک لایت یک تابلو تبلیغاتی با نورپردازی LED است که با روشنایی متنوع و جذابیت زیاد، برندها و کسب و کارها را به دیدار مشتریان می‌آورد. این تابلوها از جنس چرم، پلاستیک یا فلز است که طراحی شده‌اند و می‌توانند در فضاهای مختلفی نصب شوند، از جمله خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر.

از خصوصیت‌های این تابلوها می‌توان به امکان تنظیم روشنایی، تغییر پیام و تصویر، نصب آسان و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف اشاره کرد. با استفاده از تابلو تبلیغاتی بک لایت، برند و محصولات شما به صورت بی‌نظیر و جذاب به نمایش در خواهد آمد و باعث جلب توجه و افزایش فروش شما خواهد شد.

از آنجایی که تابلو‌های تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی بر روی جذب مخاطب و افزایش فروش دارند، به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد تنوع در بین انواع تابلو‌های تبلیغاتی هستیم. بنابراین کارفرمایان و صاحبان سرمایه باید براساس اهداف خود و میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند، یک تابلو با طراحی چشمگیر را انتخاب کنند که در بین تمامی تبلیغات در سطح شهر، به خوبی بدرخشد و توجه مردم را به خود جلب کند. برای مثال در این مطلب شما را با تابلو بک لایت، ویژگی‌های آن و مزایای استفاده از این تابلو آشنا خواهیم کرد.

منظور از تابلو بک لایت چیست؟

بک لایت یک اصطلاح انگلیسی است که از دو واژه Back به معنی پشت و Light به معنای نور تشکیل شده است. در طراحی تابلو‌های بک لایت از یک ورق شامل پس وی سی، طلقی و یا پارچه‌ای استفاده می‌شود و در قسمت پشت این ورق، منبع نور قرار خواهد گرفت. در نتیجه وقتی جریان برق وصل می‌شود، تابلو روشن خواهد شد. به همین دلیل به این قبیل تابلو‌ها، تابلو بک لایت یا چاپ پشت نور گفته می‌شود. معمولاً از نور‌های ال‌ ای دی یا اس ‌ام دی برای ساخت تابلو‌های بک لایت استفاده می‌شود.

بررسی ویژگی‌های تابلو بک لایت

طراحی تابلو بک لایت به گونه‌ای انجام می‌شود که در طول روز، وضوح بسیار بالایی دارد و در شب با منبع نوری که در پشت آن‌ها تعبیه شده است به طور کامل می‌درخشد. در واقع نحوه نورپردازی تابلو‌های بک لایت بر روی میزان اثربخشی و زیبایی آن‌ها در شب تأثیر می‌گذارد. نوع طرح روی تابلو بک لایت به بودجه‌ شما بستگی دارد. می‌توانید از پارچه، pvc و یا طلق استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید که مقاومت این مواد در برابر شرایط محیطی شامل گرما، سرما، نور خورشید و حتی رطوبت متفاوت است. برای مثال pvc  و طلق به دلیل اینکه جنس خشکی دارند در برابر رطوبت و همچنین در برابر نور خورشید مقاومت چندان زیادی ندارند. به همین دلیل تابلو بک لایت با pvc  یا طلق برای فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانیم میزان ماندگاری و دوام تابلو بلک لایت را افزایش دهیم می‌توانیم آن را لمینت کنیم و یا اینکه از چاپ uv برای آن استفاده کنیم.

براساس محلی که قرار است تابلو بک لایت را قرار دهید، می‌توانید از قاب‌هایی همانند کریستالی، آلومینیوم، چوب و… استفاده کنید. مثلاً در مواردی که می‌خواهید تابلو در فضای آزاد نصب شود، رفتن به سراغ قاب‌های فلزی ضد زنگ، عالی است و ماندگاری تابلو را بالا می‌برد.

موارد استفاده 

همانگونه که متوجه شدید طراحی خاص و منحصر به فرد تابلو بک لایت در شب باعث محبوبیت این نوع تابلو‌های تبلیغاتی شده و اغلب صاحبان سرمایه برای سفارش تابلو به سراغ این سبک می‌روند. از تابلو بک لایت برای قسمت‌های داخلی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، غرفه‌های نمایشگاهی، مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی، دفاتر مهندسی، فرودگاه‌ها، برای تبلیغات در سطح شهر، آرایشگاه‌ها، در مزون لباس عروس و داماد و موارد دیگر استفاده می‌شود.

 

مزایای تابلو بک لایت

در تبلیغات ما باید به میزان اثربخشی روش انتخابی توجه کنیم. استفاده از تابلو بک لایت در مقایسه با تابلو‌های دیگر مزیت‌های بیشماری دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در طول شب درخشندگی لایت باکس توجه مخاطبان را حتی از فاصله زیاد به خود جلب می‌کند. بنابراین می‌توانید با یک شعار تبلیغاتی جذاب، کسب و کار خود را در حافظه مردم ثبت کنید.
  2. دوام و طول عمر تابلو بک لایت در برابر شرایط محیطی بسیار بالا است. البته میزان دوام تابلو بسته به نوع متریال مورد استفاده برای تهیه تابلو، متفاوت است.
  3. کیفیت چاپ در تابلو تبلیغاتی بسیار با اهمیت است و در نتیجه این موضوع باعث می‌شود که تابلو در فاصله بسیار زیاد نیز خوانا باشد.
  4. شما می‌توانید یک تابلو با قیمت مناسب و اثربخشی بالا داشته باشید.
  5. دامنه کارایی تابلو بک لایت بسیار زیاد است. بنابراین تقریباً در تمامی امور می‌توان از آن استفاده کرد.

 

تابلوسازی در تهران

گروه تابلوسازی آپادانا لایت با بیش از 15 سال تجربه در زمینه تولید انواع تابلو تبلیغاتی، به عنوان یکی از پیشگامان در این حوزه شناخته می‌شود. آپادانا لایت تضمین می‌کند که از طراحی و چاپ تا ساخت، نصب و ارسال تابلوهای تبلیغاتی را با کیفیت بالا انجام دهد. این گروه به عنوان یک متخصص در زمینه تابلوسازی، به مشتریان خود خدماتی از صفر تا صد ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که متریال و ساخت تابلوها با کیفیت بالا و استاندارد باشد.

اگر به دنبال تابلو تبلیغاتی با کیفیت و جذاب هستید، می‌توانید به گروه تابلوسازی آپادانا لایت اعتماد کنید و از خدمات حرفه‌ای و مطمئن آنان بهره‌مند شوید.

 

سخن پایانی

در این مطلب برای شما توضیح دادیم که کیفیت لایه روی بک لایت تا  چه اندازه می‌تواند بر روی دوام و ماندگاری آن تأثیر بگذارد. اگر به سایت آپادانا لایت مراجعه کنید، ما تنوع زیادی از انواع تابلو بک لایت را برای شما ارائه کرده‌ایم. قبل از اینکه تابلوی مورد نظر خود را سفارش دهید حتماً با کارشناسان ما صحبت کنید. ما باید بدانیم که این تابلو قرار است در چه محیطی قرار گیرد. برای مثال اگر می‌خواهید تابلو بلک لایت را در خارج از محل کار قرار دهید، ما باید به سراغ مواد بسیار مقاوم در برابر نور خورشید، گرما، سرما و رطوبت برویم. بنابراین حتما اطلاعات کامل را در اختیار کارشناسان فروش ما قرار دهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اخذ بهترین تصمیم جهت سفارش ساخت تابلو تبلیغاتی با تیم فنی گروه آپادانا لایت تماس بگیرید و از مشاوره فوری و تخصصی همکاران ما بهره بگیرید.

مشاوره رایگان 09128942766

رای شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *